2 Ağustos 2015 Pazar

seo fiyatları ve islam ve insan felsefesi46

seo fiyatları ve islam ve insan felsefesi46

 sizlere bugün seo fiyatları allah icin güzel yazılarını yazıyor ve seo fiyatları diyorki 5iasa ve mücâdeleye başladılar. Bu karışıklık miladın 787 fesine kadar devâm etdi. Nihâyet 171 [m. 787] senesinde ade toplanan rûhban meclisinde [Isâ aley hissel âmin ve haz-'^Meryemin resmi diyerek uydurulan] resmlere ve putlara etmeğe [tapınmağa] karâr verdiler. Resmlere ve putlara jlıeykellere] tapımimasını ve hürmet etmeği uygun görmiyenler jje, bu karâra uymadılar. Münâkaşalar ve mücâdeleler milâdın j42 senesine kadar devâm etdi. O sene, İmperator Mikhael ve annesinin emri Ue, İstanbulda bir rûhban meclisi dahâ toplandı. Bumedisde de, putlara, heykellere ve resmlere ibâdetin, hıristi-yanlığınîmân [inanç] esâslarından olduğuna karâr verildi. Resm-İere ve putlara, ya’nî heykellere tapınmağa muhâlif olanlar kâfir ilân edildi.

(Hıristiyanbğın Roma imperatorluğu tarafından kabûlünden beri,PetrusvePavlosun öldürüldüğü yer olduğu için. Roma kilisesi, bütün hıristiyanlann merkezi olduğu iddiâsında idi.] 446 [m. 1054] senesinde, şark küisesi. Roma kilisesinden ayrılıp. Roma kainlik kilisesinden başka olarak bir hıristiyan fırkası te’sîs edil-â Sark kilisesi, birçok esâslarda. Roma kilisesine muhâlefet et-âMeselâ, şark hıristiyanlan, papanın rûhânî makâmmı ya'nî papanın, Isâ aleyhisselâmın halîfesi ve Petrusun vekili olduğunu, ı^-ül-kudsün Baba ve oğulun emrlerini yapdığmı ve âhiretde i râd makâmmı inkâr ederler. (İşâ-i rabbânî) denilen âyini mayalı ekmekle yaparlar. Papazların evlenmelerine müsâade ederler. Papalar, şark hıristiyanlannın kendilerinden ayrılarak, nefret etmelerinden ibret almaları ve gafletden uyanmaları lâzım gelirken, gurûr ve kibr sebebi ile, ibret alamadılar. Hattâ, papaların gurûr ve kibrleri, kardinallerin gaflet ve dikkatsizlikleri gitdikçe andı. 923 [m. 1517] senesinde protestanlık ortaya çıkdı. Roma katolik kilisesi, böylece tekrar bölünmüş oldu. Binbeşyüzon senesinde, papa olan II. Julius eski âdete uyarak, Almanya halkının günâhlarını afv etme, günâh çıkarmak vazifesini Dominik pa-pazlanna verdi. Augustine papazları ise, Dominik papazlarının tercih edilmesinden müteessir oldular. Luther isminde bir katolik papazı, kendilerine rehber ve lider kabûl etdiler. [Martin Luther Almandır. 888 [m. 1483] de doğdu ve 953 [m. 1546] da Eisle-bende öldü.] Luther, papanın günâh afv etme mes’elesini inkâr etdi Bununla berâber, doksanbeş madde hâlinde tekliflerini, va nî Protestanlığın esâslarını ortaya atdı. Almanya hükümdarlarından birçoklan Lulhere tâbi’ oldular. Lutherin ortaya Çıkardığı protestanUkda, İncülerden başka bir şeye ı tıbar olunmaz. Papa
mâlikdir. Isâ aleyhisselâmın, göğe cıkm a„ . ve AUahü teâlâmn göfcde olduğu akîdes^'|ta"*'; »h,^ radan sokulmuşdur. Biz mUslimânlar, her hS
rada da çok dikkatli davranmalıyız, imânı zedeleyen h gideren sözlerden ve işlerden sakınmalıyız. Çocuklanî'^H kınlarımıza, îmânı ve küfrü, ya’nî küfr olan sözleri,
ri öğretmeli ve bunlardan sakındırmalıyız. HıristiyaXk°'^'''’i dası olan, televizyonları ve filmleri seyr etdirmemeli veV^®*»; tâbları okutdurmamalıyız. Kıymetli îmânımıza bir leke oSM kuşu ile, tir tir titremeliyiz. Ecdadımızın, cânlannı vekanlaru , ' dâ ederek bizlere emânet etdikleri azîz dînimizi, doğru , gili yavrularımıza öğretmeliyiz. Bu vatana ve bu dîne sâhiboi* i
cak, îcâbmda uğrunda hiç çekinmeden cânlannı fedâ edecekijıjj^ İl gençler yetişdirmeli, dînimizi ve vatanımızı bunlara emânet j, t
Teslîs bahsini bitirmeden önce, hıristiyanlarm en büyük azâie, ■ rinden kabûl edilen Pavlos (Paulus) hakkında bilgi verelim. Çünki f| îsâ aleyhisselâmın dînini, yehûdîlikden ayıran ve onu, yunan v{ a putperestlik karışımı bir din hâline getiren en önemli kişi, Pavl® (St. Paul, Paulus, Bolis) idi. H.G. WeUs, (A Short Historj ofthe WorJd) ismli kitâbının yüzyirmidokuzuncu ve yüzotuzuncu sahile-lerinde diyor ki, (Hıristiyanlığı te’sîs edenlerin başında, Pavlos gelir. Bu adam, ne îsâ aleyhisselâmı görmüş, ne de sözlerini dinlemiş-di. [Tarsûslu bir yehûdî olup] asi ismi Saul idi. Sonra hıristiyan oldu ve ismini Paul olarak değişdirdi. Zemânın dînî cereyanlan ile. son derece yakından ilgilenirdi. Yehûdîlik, Mithraism ve Iskende riyyedeki din ve felsefe akımları hakkında son derece ma lûmâtsâ hibi idi. Bunlardaki birçok felsefî, dînî ifâde ve i’tikâdlan [inançla n] hıristiyanhğa sokmuşdur. GöÛerin melekûtu denilen. Allah teâlâmn râzı olduğu Cennet yolu olan, îsâ aleyhisselâmın yolım ve Onun dînini, yaymak için gayret ediyor görünmüşdür. 0, îi seo fiyatları aleyhisselâmı, yehûdîlere gönderileceği söz verilmiş, Mesîh olarc etmiyordu. Onu aynı zemânda, ölümü insanların kurtulu! için keffaret olan, bir kurban olarak kabûl ediyordu. Putperestli
ıbilditenmeK , ..uence ve eziyyeüerine, hattâ öldürmeleri-^‘"“‘‘"“SnîlSin yayılmasını önliyemiyorlardı. Luka, .< fSıun [ResûUerin işlerinin] dokuzuncu babında, (Koyu *'lûdîve yehûdî âlimi olan Pavlos, Şâmdaki nasranıleri top-“Sandâna atmak için hahamlardan aldığı mektûblar Ue Sa-, liderken, ansızın gökden bir nûr inip, etrâfını kapladığını ve ÎRdûşüpbir sesin; Saul Saul, niçin bana ezâ ediyorsun dediği-(U ve kim olduğunu sorunca, ben eza etdiğin îsâyım dediğini ve bir şakirde onun nasrânîUğe büyük hizmetler yapacağım söyledi-^)bildirilmekdedir. Pavlos ondan sonra, nasrânîliği kabûl etdiği-nii'lân eldi. Saul olan ismini Pavlos olarak değişdirdi. Koyu bir nasrânî göründü ve daha önce, pekçok işkence ve zulmlerle yok edemediği nasrânîliği içerden bozarak, tahrif etmek fırsatma ka-vuşdu. Gitdiği yerlerde, îsâ aleyhisselâmın yehûdîler dışındaki milletleri irşâd, ya’nî nasrânüiğe da’vet için kendisini vazîfelen-dirdğini söyledi. Daha pek çok yalanlarla, nasrânîleri kendisine bağladr Yehûdüerden başka milletlerin havarisi, ya’nî resûlü kabûl edildi. Kendisine bağlanan nasranîlerin akîdelerini [inançla-nmj ye ibâdetlerim bozmağa başladı. O zemâna kadar havârîler ve diğer nasrânîler, Mûsâ aleyhisselâmm serî’atma uyuyor, onunla amel ediyorlardı. Pavlos, îsâ aleyhisselâmın çarmıhda öldürül-mesı [ki bu hıristiyanların bir inancıdır] ile Mûsâ aleyhisselâmm ^rî’atının nesh olunduğunu, hükmü kalmadığını iddiâ eldi. Bun-m sonra, bütün milletlerin. Tanrının oğlu îsâya inanarak kurtulabileceklerini i’lân etdi. îsâ aleyhisselâm için, ba’zan Tanrmın oğlu olduğunu, ba’zan da. Peygamber olduğunu söyledi. îsâ aleyhisselâmm havârîlerinin en önde 'geleni olan Petrusa, muhâlefet etdi. îsâ aleyhisselâmm devâmlı yanında bulunan Petrus; nasrâ-nfliğin mûsevîliğin hükmünü kaldırmadığım, bil’aks onu kemâle erdirdiğini söylüyordu. Matta İncilinin beşinci bâbının onyedinci âyetinde zikr edilen îsâ aleyhisselâmm, (Ben şerî’ati yıkmağa değil, temâmlamağa geldim) sözünü de ayrıca delil getiriyordu. Pavlos, nasrânüere bütün yiyecek ve içecekleri halâl saymış, [hitan] sünnet olmak gibi pek çok ibâdeti de temâmen terk etdır-misdi Bu husûs, Ahd-i cedidde açıkça yazıhdu Galatyahlara yazdığı mektûbun ikinci bâbının yedinci ayetinde Pavlos
Pavlos da, Petrusa böyle bildirildiğini tasdîk ediyor e ı aleyhısselamm dünyadan ayrılmas
îsâ aleyhisselâmı hiç görmemiş, Pavlos isminde bir ki ya çıkıyor ve Isâ aleyhisselâmı gören kimsenin, îsâ alevT"'^ böyle emr etdi dediği sözünü red ediyor. îsâ aleyhisselâmVn'i?^ lîfesi olan Petrusun yanında, havârîlerden Ya’kûb ve Yuhan * da bulunduğunu, onlann da sünnet olmayı îsâ aleyhisselâ? ' işitdiklerini mektûbunda bildiriyor. îsâ aleyhisselâm göğe yü^ dikden sonra kendisine göründüğünü ve sünnet olmamağı emret diğini iddiâ ediyor. Bu sözü dahâ sonra, bütün hıristiyanlartarafm. dan dînin emri kabûl ediliyor. îsâ aleyhisselâmı bizzât gören ve > Onunla berâber bulunan havârîlerin ittifak ile bildirdikleri sözleri 1 red ediliyor. îsâ aleyhisselâmı hiç görmiyen tek bir kimsenin, 1 rü’yâda veyâ uyanık iken bana böyle bildirildi, ilhâm edildi, dediği sözü kabûl edilip, dînin emri olarak tatbîk ediliyor. îsâ
(Pavlosun te’sîs etdiği hıristiyanlık ile, îsâ aleyhisselâmın dîni t ya’nî îsevüik arasında büyük bir fark olduğu, kesinlikle anlaşu- > mışdır. Sonradan, Pavlos ve İncili yanhş anlatan arkadaşları, şid- l detle tenkîd edilmiştir. (îsâya dönüş) hareketi, aslında (Pavlos- 1 dan uzaklaşmak) demekdi. Birçok yaşh İsevî yehûdî, bu fikri ka- l bûl etmiş, Paylosa karşı çıkmış,-fekat bunun fazla bir te’sîri olma-mışdır. Eğer, îsâ aleyhisselâm dünyâdan ayrıldıkdan ellidört sene sonra, seo fiyatları Korint şehrindeki bir kilisede neler yapıldığını görmüş olsa idi, (Celîledeki çalışmalarımın ve da’vetimin neticesi bu mu?) derdi. Eğer, Pavlosun Îsevîlikde yapdığı değişiklikler olmasa idi, hıristiyanlık da olmıyacakdı.) [Korint, Yunanistanda bir şehrdir.] Pavlos hıristiyanhğı sahte bir i’tikâd [inanç], îsâ aleyhisselâmı da kurtancı tanrı yaparak, yehûdîler
,I(*'“"*V,İradaki hakîkî Isevlıerin diğer yehûdîlerle beraber senesindl Kudüsden kovulmaları, İsevilik için, bir da-darbe
* «1da zikre şayan bir husûs da, Pavlosun daima havarflenn «oLilegednemediği, onlarla münâkaşa etdigidir. Pavlos, bu-!fl ı^ıj^stiyanların en büyük hıristiyan azizi dedikleri, Petrusa karlı çıkmışdır. Bunu Galatyalılara yazdığı mektûbun, ikinci bâbının onbirinci âyetinde açıkça kendisi de bildirmişdir. Onüçüncü âyetinde ise, Barnabası riyakârlara aldanmakla suçlamışdır. Hâlbuki Bamabas, Havariler arasmda en çok sevdiği kimse idi. A’mâl-i ru-sülün (Resûllerin işleri) onbeşinci bâbının sonunda bildirildiğine göre,Barnabas Yuhannâyı da yanlarına alıp, diğer şehrlerdeki nas-rânîleri ziyarete gitmeği teklif etmiş, Pavlos buna karşı çıkmışdır. Baraabas ile Pavlos arasmda şiddetli münâkaşa olmuş ve Pavlos, Barnabası da terk etmişdir.
Pavlosun hayâtı, sözleri iyice incelenirse, dâimâ Havârîleri kötüleme, onlara karşı çıkma ve onları gözden düşürme gayretleri açıkça görülür. Pek çok hıristiyan papaz, Pavlosu hıristiyanhğın tek kurucusu kabûl etmişdir. Çünki bu papazların iddiâlanna gö îmân ve ibâdet bakımmdan ye-hûduige, ya nî Mûsâ aleyhisselâmm serî’atine bağlı kalmışlardır. Pavlos buna karşı çıkmış, yehûdîlik ile hıristiyanlığı temâmen birbirinden ayırmış, yehûdîlikdeki bütün ibâdetleri terk etdirmiş, böylece Isâ aleyhisselâmm ve Havarilerin bildirdikleri dînin hilâfına bir din ortaya çıkmışdır. Bu din, Havari Petrusun, teblîg etmeğe çahşdığı nasrânîhğin dışında, Pavlosun fikrleri doğrultusunda teşekkül eden bir din oMu. Bu bildirdiklerimize iftirâ diyen papazlar, Pavlosu, hıristiyan (Azîz)i kabûl etmekdedirler. Hattâ, Pavlosun yazdığı mektûblar (Kitâb-ı mukaddes)in (Ahd-i cedîd) kısmının sonunda, kudsî kitâbın bir kısmını teşkîl eder. Lukanın yazmış olduğu (A’mâl-i rusül) kısmı, Pavlosun hâl tercemesidir. Ayrıca Pavlosun vazdığı mektûblar da düşünülürse, (Mukaddes kitâblda Pavlosa ayrılan yerin, dört İncile ayrılan yerden az olmadığı görülür. Pavlosun bu mektûblarmda bildirdiği şeylerin coeu hıristivanlığm îmân esâslarını teşkîl
paza, Tanrı biricik oğlunu dahâ önce gönderseydi o gelen milyonlarca insan günâh pisliğinden kurtulûn?®‘^'^% yâya gelselerdi dahâ iyi olmaz mı idi? diye sorduğumS'^ < ; cevâbı, o zemân Mesih Isânm
Nasrânîhği hıristiyanhğa ve hak dîni bâtıl dîne çeviren Pavlos, nasrânîlikden intikâmmı almışdır. Hıristiyanlar ise, bu Pavlosabâ-lâ (Resûl Pavlos) diyerek, hıristiyan azizlerin en ileri gelenlerinden kabûl ederler. îsâ aleyhisselâmı hiç görmemiş, hiç sohbetinde bıı-lunmamış bir kimsenin sözleri ile, dinlerinin i’tikâd [inanç] ve ibâdet esâslarım tesbît ediyorlar. Böyle bir dinin de, hâlâ Mahüteâ-lânm gönderdiği en son ve en kâmil din olduğunu iddiâ ediyorlaı. Pavlosun nasrânîliğe yapdığı hıyâneti çok iyi bilen sinsi, iki yüzlü ve hâin olan kimselere (yılan Pavlos) ta’bmm kullanırlar.
seo fiyatları yazdı ve sundu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder